12 Nisan 2015 Pazar

Alışıldık Grubumuzdan Yeni Bir Okuma Etkinliği: Zac & Mia


Merhaba arkadaşlar! İki Kapak Arası'ndan Rabia, Kitap Dedikodusu'ndan Merve ve benden oluşan ekibimizin bir yeni etkinliğindeyiz. Yorumuma başlamadan önce neden bu aralar vlog gelmiyor bunu soranlara bir açıklama geçmek istiyorum. Video çekmeyi çok istiyorum ancak son zamanlarda tıklanma sayısı ve yorumların azlığı beni "bıraksam mı?" sorusuna yöneltiyor. Çeksem de izleyen yokmuş gibi geldiğinden kameranın karşına geçip geçip vazgeçiyorum diyebiliriz.

Ama neysee, bugün konumuz biricik Pena Yayınları'nın bize gönderme nezaketinde bulunduğu Zac ve Mia! Ve lafı fazla uzatmadan konuya geçmek istiyorum.

Bu arada kitap 3 bölümden oluşuyor; Zac, Ve, Mia. Yani 1. bölümde sadece Zac'in ağzından, 2. bölümde ikisinin de bakış açısından ve 3. bölümde de Mia'nın ağzından okuyoruz. Yani Zac ve Mia :3 Düşünüllmüş, yüzümü gülümseten bir detaydı benim için :)

Ne diyorduk, konu :)
  
Zac bir kanser hastası. Olasılıklarla ve matematikle yaşayan, dünyada kimin öleceğini ihtimalle döken ve istatiklerini ezbere bilen biri. Tatlı ve okuması .ok zevkli bir kişilik. Ama siz sakın benim gafletime düşüp de Zac'i küçük sevimli biri gibi hayal etmeyin kendisi tam bir karizma bunu da söyleyeyim ;)

Zac hastaneye alışmış biri. Onunla aynı hastalığa sahip yaşlılara, adam ve kadınlara da alışmış biri. Alışmadığı gürültücü, Lady Gaga dinleyen yan odasındaki bir başka kanser hastası olan Mia.



Zac sessizlik istese de susmasını biliyor. Ama Mia aynı şarkıyı 20. kere gümbür gümbür çalınca Zac'te ipler kopuyor ve ikisi birleştiren duvara vuruyor. Tak! Mia irkiliyor, müziği kapatıyor ve duvara Tık! şeklinde vurarak cevap veriyor. Onlar öyle anlaşadursun, gelen giden notlar, Facebook'tan yazışmalar derken arkadaşlıkları gelişiyor ve taban tabana zıt, tek ortak özellikleri kanser olan iki dost oluyorlar.

Kitap böyle başlıyor ancak hastaneden çıktıklarında bitecek bir ilişki değil onlarınki. Onlar "huysuz Oda 2'deki kız" ile Zac. Ayrılacak bir ikili değiller yani. Spoiler verilmeden bu kitap kolay kolay anlatılmaz ama Mia'nın huysuzlukları ikisinin yollarının kesişmesinde büyük bir rol oynuyor diyebiliriz. Fazlasıyla asi ve fazlasıyla hırçın bir kız Mia.

Konuyu çok uzatmayacağım okuyup kendiniz öğrenmeniz açısından. Siz sadece hastaneden çıksalar da tekrar görüşeceklerini bilin, bundan umudu kesmeyin yeter :) Geliyorum asıl yoruma;

Kitabı genel olarak sevdim. Ortalarda biraz sıkıldım ama orası dışında akıcıydı. Mia'dan gerçekten hiç hoşlanmadım çünkü huysuzluğu, hırçınlığı ve bazen bencilliği arada onu boğmak istememe neden oldu ben de Mia'yı düşünmek yerine Zac'e aklımı verdim, Zac iyi bir karakterdi :3 Ailesi de ayrı bir dünyaydı, hele ablası Bec'e bayıldım :) Zac ve Mia'dan Aynı Yıldızın Altında tarzı bir hikaye beklemeyin derim ben, ikisi ayrı özelliklere sahip çünkü. Kitap aynı türü okumaktan sıkıldıysanız araya koyabileceğiniz, kafanızı boşaltmanıza yardımcı olabilecek tarzda.

Pena'nın da ilk kez bir kitap okudum ve çok sevdim. Kitabı çabuk okutturan bir basıma sahipti, bunun için onları da tebrik ediyorum. Ayrıca ilgileri ve naziklikleri dolayısıyla da teşekkürlerimi sunuyorum. Etkinliğimizin son günü bugündü ve başka bir etkinlikte görüşmek üzere diyorum, kendinize iyi bakıın :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder