15 Temmuz 2014 Salı

Kitap Yorumu #11 : Muhteşem Yaratıklar - Garcia & Stohl


Kitabın Adı: Muhteşem Yaratıklar
 
Orijinal Adı: Beautiful Creatures

Sayfa Sayısı: 487

Yazar: Kami Garcia & Margaret Stohl

Seri:  Caster Chronicles #1

Goodreads Puanı: 3.77/5






Muhteşem Yaratıklar'ı özetleyecek kelimeler bulabilir miyim bilmiyorum.Gölge ve Kemik, Kuşatma ve Fırtına ve Muhteşem Yaratıklar'ın yorumunu hiç yapmamayı düşündüm. Çünkü ne desem az kalır gibi geldi. Çünküü kitap HARİKAYDI. Tanımlayabilmem için uygun olan tek kelime bu galiba : HARİKA!!!

Ve onu tam gece yarısı eve getir. 
Bu güçlü bir büyü saati mi? 
Hayır, Lena'nın yatma vakti. 
Gülümsememi engellemeye çalıştım :)


Öncelikle sizden şunu istiyorum : Filmini izlediyseniz , filmle ilgili her şeyi silin kafanızdan! Her şeyi! Çünkü ne bir olay doğru ne bir karakter seçimi. Bu filmin yapımına katkıda bulunan kim varsa -tabi kitabı okuma zahmetine girdiklerini bile sanmıyorum!- ne kullanıyorlarsa bize de versinler , kafaları baya güzel çünkü! -_- O yüzden lütfen benim sevgili okurlarım kafanızda ne önyargı oluştuysa hepsini silin :) Silindi mi? Güzel , devam edelim :) :P

Binaya doğru yürümeye başladık.Yağmur başladı. Ona baktım. 
İnan bana deniyorum. Tutmasam çoktan kasırga çıkmıştı.

- Hala kara kara nasıl anlatabileceğimi düşünüyorum. Dövmeyin beni :) Tamam başlıyorum ;) -





Karakterlerimiz Lena ve Ethan.. Lena bir büyücü.Genetik bir özellik gibi bir şey büyücü olmak. Büyücülükle ilgili kitapta ortaya çıkacak olan çok şey var ama asıl olay şu : Büyücüler 16. doğum günlerinde belirleniyorlar. Ak mı kara mı? Yani aydınlık mı karanlık mı? Bunları son ana kadar kimse bilemiyor.Belirlenme bir anda gerçekleşen bir şey diyebiliriz :) Lena 'ysa Karanlık olacağından çok emin -nasıl emin olduğunu hala anlamadım :P- ve doğum gününe kadar dikkatli olması gerekiyor çünkü Lena bir Doğal yani büyücülerin en güçlü kesiminden. Ve Karanlık olan "en yakınları" tarafından epey bir zorlama görüyor diyebiliriz. Kızın işi zor anlayacağınız ;)

Ethan'sa... Ah, Ethannn <3 <3 Nereden çıkardınız canım ben Ethan'a aşık değilim ki *ıslık çalarak dolaşır* neyse asla ispatlayamazsınız :D :D Kafam gitti galiba neyse bi kendime geleyim ben :P :D 

Ethan annesi öldüğünden beri tuhaf rüyalar görüyor.İçinde bir kız var ve sürekli ellerinden kayıp gidiyor. Ama bunlar sadece rüya değil çünkü mesela rüyasında okyanustaysa ıpıslak kalkıyor yangındaysa tutuşuyor vesaire  vesaire :) Rüyalarındaki kız Lena tabi ki ama geri kalan her şey büyük bir soru işareti.

Kalbimin kanı , korumam senindir. 
Canımın canı , seninkini almak benimkini almaktır. 
Varlığımın varlığı , kemiği ve beyni 
Ruhumun ruhu , ruhlarımız bağlı 
Kalbimin kanı , medcezirim , ayım 
Kalbimin kanı , benim kurtuluşum , benim kıyametim.

Kitabın konusu kitap ilerledikçe gelişiyor çünkü Büyücülükle ilgili çoğu şey bir sır ve bunlar bulunması kolay sırlar değil yani bunun meali size ne söylesem spoiler olacağı için konunun gelişimini siz okumalısınız :) 
- Çaktırmayın çevirisi Google Translate'ten çıkmış gibi :D :D -

Muhteşem Yaratıklar merakla ve zevkle okuyacağınız bir kitap ve dediğim gibi harika dışında bir kelimeyle tanımlayamam bile. Kesinlikle okumalısınız ya da okunacaklar listenize eklemelisiniz yani bir şekilde okuyun şunu! :)

Puanım : 5/5 -Hatta verebilsem 6 verirdim o derece :) -

5 Puan


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder