21 Nisan 2014 Pazartesi

Kitap Yorumu #3:Bildirge- Gemma Malley

 




Künye:

Kitabın adı: Bildirge
Orijinal adı: The Declaration
Yazar: Gemma Malley
Seri: The Declaration #1
Goodreads puanı: 3.73/5




 




Herkese MERHABA :) Her zamanki gibi yine kitabın dışından başlayacağım yani;UYUM ve KAPAK incelemesi:

Eğer bunu okuyorsanız %98 ihtimalle Bildirge'nin bir seri olduğunu biliyorsunuzdur;yani DİRENİŞ ve MİRAS da var.Bu yüzden uyum açısından 3 kitabı birden değerlendiriyorum ve yan yana çok güzel durduklarını söylemeliyim.DeliDolu'nun logosunu da her zaman beğenmişimdir zaten ;)







 Cıvıl cıvıl renkleri olan bir seri ve kapakları da çok güzel!Kapaklar başta saçma gibi görünebiliyor hatta ben bir ara çocuk kitabı olduklarını düşünüyordum ama sonradan hepsinin bir anlamı olduğunu fark ettim,hatta konularla ilgili küçük ipuçları taşıdığını.İpuçlarını anladığımda da yüzüm küçük bir gülümsemeyle aydınlandı,eminim okursanız size de olur :) Kitabın içine geçelim:

Bildirge serisi bir distopya ve bu yüzden olaylar başlayana kadar toplumun kuralları anlatılıyor ama herhangi bir distopya serisinin okudunuz ve sıkılmadınızsa bu kitap sizi sıkmaz.Hatta bazen tam sıkıldım dediğim anda baş karakterimiz Anna'nın günlüğü devreye girdi ve o günlüğün puntosu insanı okumaya fazlasıyla teşvik ediyor zaten :)

 
 


Bu kitapların tek kötü yanı fazla ince olması diye düşünmüştüm ama yazar kitabı dolu dolu 256 sayfada anlatabilmiş o zaman sorun yok :) Hatta biraz fazlalık vardı bile diyebiliriz ki bence bu yazardan kaynaklanmış;bazı paragrafları okurken şöyle oluyorsunuz:bir önceki paragrafta da aynı şeyi anlatmamış mıydı zaten? gibi.Ama zaten kitapta çok az böyle yer var ve hiçbir şey kusursuz değildir değil mi? :)

Anna'nın yaşadığı toplumdan bahsetmeden önce yaşadığı tarihe değinelim:2140.Yani bu kadar ileri bir tarihe kadar çok büyük değişiklikler yaşanmış:Devlet,Uzun Ömürlülük denilen b ir ilaç geliştirmiş ve insanları ölümsüz yapmayı başarmış.Düşünebileceğiniz gibi var olan insanlar ölmezse ve üremeye devam ederse kıtlık oluşur ve enerji kaynakları tükenmeye başlar yani insanların ihtiyaçları karşılanamaz hale gelir.İşte Anna'nın toplumunda olan tam olarak da bu!Bu yüzden Devlet çözüm amaçlı olarak BİLDİRGE denilen belgeyi ortaya sürmüş.Bildirgeyse Uzun Ömürlülük ilacını almak isteyenlerin çocuk yapmayacağına dair belge.Peki hiç mi itiraz eden olmamış,olmuş tabi.Bunun için de VAZGEÇİŞ hazırlanmış.Yani eğer çocuk istiyorsanız ölümsüzlükten vazgeçip ebeveyn olabiliyorsunuz.Hatta bunun söyleyişi bile havalı:BİLDİRGE'DEN VAZGEÇTİM :) Bence gayet havalı :) Bildirge'den vazgeçtiğinizde YASAL bir çocuğunuz olabiliyor,hükümetse insanları tam bu açıda bölüyor:Yasal ve Artıklar.Artıklar kim mi?Eğer anne babanız bildirgeden vazgeçmeden sizi dünyaya getirirse bir artık olursunuz.Dünya'da bulunmaya hakkı olmayan,zaten bitmek üzere olan enerji kaynaklarını daha çok tüketen,hor görülen bir Artık.Yani var olduğunuz için sizden nefret ediyorlar ve ailenizden de nefret etmenizi sağlıyorlar.İnanın bana kitabı okurken içimden devlete hiç de kibar olmayan şeyler söylemek geldi.Onlar da insan,bırakın yaşasınlar dimi?Ama beni dinlemediler tabii :) Neyse biz Anna'ya gelelim:

Anna Kıdemli bir Artık ve Artıklar için olunabilecek tek yerde:Büyük Depo yani Artık Merkezi.Orada küçüklükten itibaren herkesin resmen beyni yıkanıyor;Yaşamaya hakkınız yok,Doğa Ana sizden nefret ediyor,ebeveynlerinizin günahlarını ödeyeceksiniz falan filan,öldürseydiniz çocukları daha iyiydi yani :)Neyse,Anna uzun zamandır orada yetiştiği için bütün kuralları yalayıp yutmuş durumda,hatta bazen çaktırmadan bir kitapçığı açıp okuyor sanıyosunuz :) Mesela:



 
 

 
Sakin olun Peter'a da geliyorum :) Peter,farklı olacağını anladığımız biri..Tek kelimeyle harika ve bambaşka ve asi ve tatlı ve...Offf,Peter'ı anlatmak çok zor :) ....Bön bakışlı artıklar hayal edin.Şimdi bu artık topluluğunun arasına sorgulayıcı gözleri olan,her şeyi kabul etmeyen,kararlı ve tatlı birini koyun..İşte Peter o :) <3 Anna'yı Yasal-Artık ayrımı dolu olan kabusundan uyandıran kişi o,ailesine kavuşmasını isteyen kişi. <3
 
Karşılaştıkları zorlukları ve yaşadıkları tatlı şeyleri okuyunca -ki okuyun!- görürsünüz zaten.Yani uzun yorumun kısası ben Bildirge'yi çok sevdim.Distopik kurgusu,karakterleri,fedakarlıkları beni benden aldı.Hatta sonuna doğru öyle güzel sürprizler yaşandı ki mutluluktan havalara uçtum.OKUYUN BU KİTABI İŞTE! :) O sırada ben de Direniş'e başlayayım ;)
 
Puanım:5
 
5 Puan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder